Kia Forum banner
61 - 80 of 89 Posts
Heeft u toevallig de OG-post gelezen? $1k niet onder garantie. Aanpassen, overwinnen…

Kia/Hyundai weten wat ze doen.
Oh, ik heb het gelezen, maar mijn autoverzekering dekt het als het mij overkomt. Maar ik rijd al 24 jaar en heb ongeveer een dozijn verschillende voertuigen gehad en heb dit probleem nog nooit gehad.

Ik reed vroeger ongeveer 35.000 mijl per jaar met mijn Lincoln LS en heb er uiteindelijk bijna 90.000 mijl mee gereden voordat ik hem verkocht. Hij had een vergelijkbare open onderste grille en had nooit problemen met stenen en dergelijke.
120591

Maar iedereen is vrij om te doen wat hij wil met zijn eigen voertuig. Persoonlijk ga ik me er niet mee bemoeien of me er zorgen over maken. Maar ik reageerde gewoon op de opmerking "gedachten?" 😁 Ik probeerde niet gemeen maar grappig te zijn. Mijn fout als het niet zo overkwam.

• Like
Reactions: Johnwool
Ik heb drie van mijn voertuigen bekeken.

Mustang - wijd open voor radiator
Ford Edge - grille beperkt de grootte van deeltjes die door de radiator gaan
BMW motor - heeft een plastic bescherming direct voor de radiator

Bovenstaande auto's hebben een valance die voorkomt dat er iets van de weg tussen de bumper en de radiator komt.

Het lijkt erop dat sommige voertuigen meer bescherming bieden in dit gebied dan andere, waarbij onze Mustang het meest kwetsbaar is.

Waarom zou de verzekering dit type impactschade niet dekken?

Discussion starter · #63 ·
Oh, ik heb het gelezen, maar mijn autoverzekering dekt het als het mij overkomt. Maar ik rijd al 24 jaar en heb ongeveer een dozijn verschillende voertuigen gehad en heb dit probleem nog nooit gehad.

Ik reed vroeger ongeveer 35.000 mijl per jaar met mijn Lincoln LS en heb er uiteindelijk bijna 90.000 mijl mee gereden voordat ik hem verkocht. Hij had een vergelijkbare open onderste grille en had nooit problemen met stenen en dergelijke.
View attachment 120591

Maar iedereen is vrij om te doen wat hij wil met zijn eigen voertuig. Persoonlijk ga ik me er niet mee bemoeien of me er zorgen over maken. Maar ik reageerde gewoon op de opmerking "gedachten?" 😁 Ik probeerde niet gemeen maar grappig te zijn. Mijn fout als het niet zo overkwam.
Misschien had ik gewoon heel veel pech. Kans van een miljoen. Mensen van andere forums beweerden dat hun motoren oververhit raakten door kleine steentjes. Als ik me weer gelukkig voelde, zou ik zeker mijn geluk beproeven in de loterij:unsure:.

Discussion starter · #64 · (Edited)
[/QUOTE]
Ik denk dat de grillbescherming veel populairder is bij
Ik heb naar drie van mijn voertuigen gekeken.

Mustang - wijd open voor de radiator
Ford Edge - grill beperkt de grootte van de deeltjes die naar de radiator gaan
BMW motor - heeft een plastic bescherming direct voor de radiator

De bovenstaande auto's hebben een valance die voorkomt dat er iets van de weg tussen de bumper en de radiator komt.

Het lijkt erop dat sommige voertuigen meer bescherming bieden op dit gebied dan andere, waarbij onze Mustang het meest kwetsbaar is.

Waarom zou de verzekering dit type impactschade niet dekken?

View attachment 120592

View attachment 120593

View attachment 120594
De verzekering dekte deze schade wel, de garantie niet.

Ik denk dat de grillbeschermer populairder en zinvoller is voor die performance auto's. Ze zijn lager bij de grond en veel duurder. Zie dit:
.

Het hangt ook af van de omgeving waar je woont. Wegwerkzaamheden, bouwplaatsen, grote vrachtwagens die stenen vervoeren? Of je vaak off-road gaat.

Moet bovenaan beginnen en je een weg naar beneden banen.

Dus ik ben onderaan begonnen en vond de onderkant van de radiator onder de eerste kuip. Besefte ook dat de bodemplaat (die ik wil wrappen) in de bumper is geduwd en niet verwijderbaar is vanuit deze hoek (heeft verwijdering van de hele bumper nodig).

Van bovenaf echter, na het verwijderen van de ram-inlaatslang, die door de radiatorsteun gaat (goede zet Kia). Sorry, ik had geen zin om foto's te maken, er zitten meer carrosserieschroeven op elk paneel dan ik ooit heb gezien. Je hebt voldoende ruimte om de grillebeschermer in te brengen en JB weld te plaatsen en vast te houden. Ik kon mijn hand door de onderste grille (vanuit de motorruimte) van bovenaf steken.

Ik wacht nog steeds op mijn gaas 😅. Ik wilde eigenlijk het embleem/de grille verwijderen. Onderweg veel ontdekt.

View attachment 120395

View attachment 120396
Ik heb geprobeerd het bovenste carrosseriepaneel (je eerste foto die het gedeeltelijk opgetild laat zien) te verwijderen, dat de 8 zwarte plastic retentieschroeven/clips heeft. Na het verwijderen van de 8 schroeven/clips, kon ik niet bedenken hoe ik het carrosseriepaneel moest verwijderen omdat het nog steeds ergens vast leek te zitten. Zijn er nog andere schroeven/clips te verwijderen, of wrik je het carrosseriepaneel gewoon omhoog? Ik wil voorkomen dat ik plastic clips breek, omdat dat meestal rammelen veroorzaakt...

Ik heb geprobeerd het bovenste carrosseriepaneel (uw eerste foto die het gedeeltelijk opgetild laat zien) te verwijderen, dat de 8 zwarte plastic borgschroeven/clips heeft. Nadat ik de 8 schroeven/clips had verwijderd, kon ik niet bedenken hoe ik het carrosseriepaneel moest verwijderen, omdat het nog steeds ergens vast leek te zitten. Zijn er nog andere schroeven/clips te verwijderen, of moet je het carrosseriepaneel gewoon omhoog wrikken? Ik wil voorkomen dat ik plastic clips breek, want dat veroorzaakt meestal geratel...
Ja, er zitten schroeven. Drie in de buurt van de ontgrendelingsopening van de motorkap en de andere moet je voelen langs de bovenkant van de grille. Ik wil zeggen nog twee (4 extra) aan elke kant daarvan. Zodra die schroeven eraf zijn, zul je kunnen zien dat het eraf is.

Ja, er zitten schroeven. Drie in de buurt van de ontgrendelingsopening van de motorkap en de andere moet je voelen langs de bovenkant van de grille. Ik wil zeggen nog twee (4 extra) aan elke kant daarvan. Als die schroeven er eenmaal af zijn, zul je het merken.
Ik ben nog steeds op zoek naar die schroeven, maar kan ze niet zien. Zeg je dat je daadwerkelijk onder het bovenpaneel moet reiken en de schroeven moet losschroeven om dat bovenpaneel te kunnen verwijderen? Of zeg je dat je dat bovenpaneel gewoon met voldoende kracht omhoog wrikt om het bovenpaneel van de bovenkant van de grille te "ontgrendelen"?

Nog steeds op zoek naar die schroeven, maar kan ze niet zien. Zeg je dat je daadwerkelijk onder het bovenpaneel moet reiken en de schroeven moet losschroeven om dat bovenpaneel te kunnen verwijderen? Of zeg je dat je dat bovenpaneel gewoon met voldoende kracht omhoog wrikt om het bovenpaneel van de bovenkant van de grill te "los te klikken"?
Het bovenpaneel klikt vast in elke hoek boven de koplamp die omhoog kan klappen en waardoor je het paneel omhoog kunt kantelen en eronder kunt reiken om de schroeven los te schroeven.

Als je in het ontgrendelingsgat van de motorkap in dat bovenpaneel voelt/kijkt, kun je via dat gat bij die schroeven komen. Daar ben ik begonnen.

Sorry, ik heb geen betere foto's, maar ik zal het niet snel weer verwijderen. Schroeven (6) zijn geel en clips (4) zijn blauw.

120691

120692

Ik heb wat gaas in de twee onderste grille-openingen geïnstalleerd, en het is een enorme rotklus. Het is best goed geworden, maar ik wou dat Kia het gemakkelijker maakte om onderdelen te verwijderen. Oorspronkelijk wilde ik wat onderdelen verwijderen, maar na te hebben gekeken wat daarvoor nodig was, zei ik: bekijk het maar. Uiteindelijk heb ik het gaas op maat geknipt en vervolgens door de grille-openingen geduwd en vastgezet met tie-wraps. Hopelijk blijft het zitten.

Ik heb wat gaas geïnstalleerd in de twee onderste grille-openingen, en het is een hele klus. Het is best goed geworden, maar ik wou dat Kia het gemakkelijker maakte om onderdelen te verwijderen. Oorspronkelijk wilde ik een paar onderdelen verwijderen, maar na te hebben gekeken wat er voor nodig was, zei ik: laat maar zitten. Uiteindelijk heb ik het gaas op maat geknipt en vervolgens door de grille-openingen geduwd en vastgezet met tie-wraps. Hopelijk blijft het zitten.
View attachment 120820 View attachment 120822
Goede keuze om die route te volgen en niet te demonteren. Ik wou dat ik de mijne ook gewoon had gevouwen en gestopt. Ik denk dat het echte "voordeel" dat ik had door van bovenaf te werken, de uitlijning en het gemak van bevestiging was. Mooie haakse pick-tool, dat is hetzelfde wat me hielp om het gaas op zijn plaats te krijgen.

Heeft er al iemand de middelste/bovenste grille gedaan? Ik wou dat ik bij mijn eerste snede oplettender was geweest, zodat ik het allemaal in één keer had kunnen doen.

Goede beslissing om die route te volgen en niet te demonteren. Ik wou dat ik de mijne ook gewoon had opgevouwen. Ik denk dat het echte "voordeel" dat ik had, de uitlijning en het gemak van bevestiging was. Mooie haakse pick-tool, dat is hetzelfde wat me hielp om het gaas op zijn plaats te krijgen.

Heeft er al iemand de middelste/bovenste grille gedaan? Ik wou dat ik bij mijn eerste snede oplettend was geweest, zodat ik het allemaal in één keer had kunnen doen.
Ik was van plan om de hele grille te doen, maar nadat ik had gezien hoeveel tijd het kostte om alleen de onderste openingen te doen, denk ik niet dat het er zo goed uit zou zien, tenzij ik zo ongeveer de hele voorkant zou demonteren om een professionelere klus te kunnen klaren.

Voor degenen die dit draadje bezoeken en mogelijk de link naar mijn bericht in het "mods"-draadje hebben gemist over hoe je een radiatorbeschermer installeert zonder onderdelen te verwijderen....
1. scherm op maat snijden
2. zwarte ducttape aanbrengen op de snijkanten. Dit voorkomt krassen tijdens de installatie en rammelende geluiden na de installatie.
3. horizontaal (niet verticaal!) vouwen en door de grill steken
4. geduldig en voorzichtig ontvouwen en aanpassen - met beide handen door de grill reiken.
5. VOORZICHTIG naar voren trekken met vingers en een punttang (de tang breekt het scherm als er te hard wordt getrokken)
6. scherm achter de grill plaatsen en oriënteren voor de best mogelijke pasvorm
7. de punt(en) van de tie-wrap(s) buigen en door het scherm steken en terugtrekken om de gebogen punt weer door het scherm te haken. (moeilijk te beschrijven, maar ik hoop dat het duidelijk is)
8. de punt(en) van de tie-wrap(s) die gebogen en erdoorheen gestoken zijn, vastpakken met een punttang en de punt naar je toe trekken om rond de grill te wikkelen en de tie te bevestigen
TIP 1: Vouw het scherm niet verticaal om het door de grill te passen. Het zal breken. Je KUNT het horizontaal vouwen (zoals het gerold was om te verzenden)
TIP 2: Vouw het scherm VERTICAAL om het te snijden. Het is schoner en gemakkelijker dan het gebruik van een blikschaar (alleen van toepassing op verticale sneden).

Ik heb de "noshortcuts"-methode een beetje anders gevolgd. Ik sneed het gaas over de breedte van de rol en sneed een stuk van 5 5/8 inch breed af. Vier stukken zijn voldoende voor de boven- en ondergrilles. De breedte van de rol biedt ongeveer 90% dekking. Gaten zitten in het midden, bij de middenstijl, camera en Kia-badge.

5 5/8 inch breed maakt het mogelijk om het er zonder vouwen of buigen doorheen te voeren. Een 90 graden pick-tool is handig voor positionering.

Ik gebruikte 6 inch, 40 lb. tie wraps. De 8 inch waren te stijf en 4 inch te zwak. De noshortcuts-methode om de uiteinden van de tie wraps te buigen werkte prima (zie hierboven).

Overweeg om een touwtje aan het grillestuk te binden voordat je het erdoorheen haalt. Het is waardevol om het terug te halen als het stuk achter de bumper valt :).
Foto's van mijn bovenste grille.

Attachments

Ik volgde de "noshortcuts" methode, een beetje anders. Ik sneed het gaas over de breedte van de rol en sneed een stuk van 5 5/8 inch breed. Vier stukken zijn genoeg voor de boven- en ondergrilles. De breedte van de rol biedt ongeveer 90% dekking. Gaten zitten in het midden, bij de middenpaal, camera en Kia-badge.

5 5/8 inch breed maakt het mogelijk om het er zonder vouwen of buigen doorheen te voeren. Een 90 graden pick-tool is handig voor positionering.

Ik gebruikte 6 inch, 40 lb. tie wraps. De 8 inch waren te stijf en 4 inch te zwak. De noshortcuts methode om de uiteinden van de tie wraps te buigen werkte geweldig (zie hierboven).

Overweeg om een touwtje aan het grille-stuk te binden voordat je het erdoorheen voert. Het is waardevol voor het ophalen als het stuk achter de bumper valt :).
Die radiatorbeschermer ziet er geweldig uit!

Ik volgde de "noshortcuts" methode, een beetje anders. Ik sneed het gaas over de breedte van de rol en sneed een stuk van 5 5/8 inch breed. Vier stukken zijn genoeg voor de boven- en ondergrilles. De breedte van de rol biedt ongeveer 90% dekking. Gaten zitten in het midden, bij de middenpaal, camera en Kia-badge.

Ik gebruikte 6 inch, 40 lb. tie wraps. De 8 inch waren te stijf en 4 inch te zwak. De noshortcuts-methode om de uiteinden van de tie wraps te buigen werkte geweldig (zie hierboven).

Overweeg om een touwtje aan het grillstuk te binden voordat je het erdoorheen voert. Het is waardevol voor het ophalen als het stuk achter de bumper valt :).
Je hebt me geïnspireerd om nog een rol te kopen en de bovenste grill te doen. Bedankt voor de tips!

@C-Trink @noshortcuts Is er een gemakkelijke manier om de afdekking onder de bumper te verwijderen om toegang te krijgen achter de onderste grille, of lukt dat niet? Bewerken: ik vraag het omdat het tijd is voor mij om te stoppen met wachten en dit te doen. Zag net een flinke deuk op een beugel waar de radiator achter zit. Een halve inch hoger of lager en ik zou naar een droog koelsysteem kijken.

@C-Trink @noshortcuts

is er een gemakkelijke manier om de afdekking onder de bumper te verwijderen om toegang te krijgen achter de onderste grille, of lukt dat niet?

edit: ik vraag het omdat het tijd is om te stoppen met wachten en dit te doen. Zag net een flinke deuk op een beugel waar de radiator achter zit. Een halve inch hoger of lager en ik zou naar een droog koelsysteem kijken.
Er is zeker een gemakkelijke manier om de afdekking onder de bumper te verwijderen. Dat brengt je echter achter de radiator/intercooler (geweldig voor de BOV-installatie).

Ik zou de vouw- en doorschuifmethode aanbevelen. Probeer te lezen wat degenen die het gedaan hebben aanbevelen. Als ik het opnieuw zou doen, zou ik mijn stukken laten snijden (zoals mijn diagram op post #54), dan aan elke kant een touwtje vastmaken voor positionering en ze vouwen om ze door de onderste grille te krijgen en ze met tie-wraps vast te zetten zoals @noshortcuts liet zien.

Nadat ik er van onderen niet in kon komen, werd het een soort verkenningsmissie om er van bovenaf in te komen. Wat me ertoe bracht om, terwijl ik hier ben, mijn embleem aan de voorkant "goed" te verwijderen. Zoals ik al eerder zei, zitten er VEEL te veel schroeven in de bovenste grille-eenheid… Ik heb ze eerlijk gezegd nog niet allemaal teruggeplaatst, omdat ik mijn middelste en bovenste grilles met het kleine gaas wil doen. Geen gerammel of andere problemen. Als ik daarmee klaar ben, zal ik ze allemaal vastzetten.

Nadat ik I. There niet van onderen kon krijgen, werd het een soort verkenningsmissie over hoe ik van bovenaf naar binnen kon komen. Wat me ertoe bracht om, terwijl ik hier ben, mijn embleem aan de voorkant "goed" te verwijderen. Zoals ik al zei, er zitten VEEL te veel schroeven in de bovenste grille-assemblage... Ik heb ze eerlijk gezegd nog niet allemaal teruggeplaatst, omdat ik mijn middelste en bovenste grilles met het kleine gaas wil doen. Geen gerammel of andere problemen. Als ik die klaar heb, zal ik ze allemaal vastzetten.
Ik ben iets meer bezorgd over het onderste gedeelte. Als er de afgelopen 20 jaar geen steen zo hoog op me is gekomen, dan ga ik ermee door. Niet de hele tijd waard om de hele voorkant uit elkaar te halen voor een stukje dun gaas van $15.

Ik heb mijn gaas echter besteld. Het komt maandag aan. Het plan is om volgende week de trekhaak en het gaas aan te pakken. We zullen zien

ik ben wat meer bezorgd over het onderste gedeelte. Als er de afgelopen 20 jaar geen steen zo hoog op me is gekomen, dan ga ik ermee door. Het is niet de moeite waard om de hele voorkant uit elkaar te halen voor een stukje dun gaas van $15.

ik heb mijn gaas echter wel in orde. Het komt maandag aan. Het plan is om de trekhaak en het gaas volgende week aan te pakken. We zullen zien
Ja, toen ik het eenmaal uit elkaar had gehaald, dacht ik dat ik het nu wel zou doen, aangezien het toch al uit elkaar lag. Anders zou ik ook de bovenste roosters niet willen doen.

61 - 80 of 89 Posts