Kia Forum banner
41 - 60 of 89 Posts
Negeer de draadkleur, dat is alles wat ik op dit moment had. Met zwarte draad ziet dit er beter uit. Er zijn een paar kleine openingen, maar niets waar een steen doorheen komt. Als je de afmetingen perfect zou willen opmeten en vervolgens een machine zou gebruiken om het gaas te snijden, zou het misschien iets beter passen. Maar voor een eerste tijdelijke oplossing waar we naar op zoek zijn, is dit het. Gedachten?

View attachment 120391

120392

Neem de meme met een korreltje zout. Dit bereikt eigenlijk alles wat het moet doen. Als het achter de bumper zou zitten, zou het goed zijn. Heb je die zelf gemaakt of gevonden?

Negeer de draadkleur, dat is alles wat ik op dit moment had. Met zwarte draad ziet dit er beter uit. Er zijn een paar kleine openingen, maar niets waar een steen doorheen komt. Als je de afmetingen perfect zou willen meten en vervolgens een machine het gaas zou laten snijden, zou het misschien iets beter passen. Maar voor een eerste work-around waar we naar op zoek zijn, is dit het. Gedachten?

View attachment 120391
Waarom houd je het niet plat en voer je het in de lengte door de bumper en bevestig je het dan? Misschien de moeite waard om te proberen. Ik wacht tot de mijne verschijnt.

Waarom houd je het niet plat en voer je het in de lengte door de bumper en bevestig je het dan? Misschien het proberen waard. Ik wacht tot de mijne verschijnt.
Dat heb ik gedaan. Het probleem is het bevestigen van de draad. Ik kan de hoes erdoorheen krijgen, maar als ik de draden vooraf bevestig, kan hij niet meer correct manoeuvreren. Veel succes voor degene die het doet. Maar ik moest het vandaag doen in de vochtigheid en hitte van Zuid-Alabama en ik wilde mezelf niet vermoorden. Ik heb zwarte draad op Amazon gevonden die ik ga bestellen, dat zou veel moeten helpen.

Je moet bovenaan beginnen en je een weg naar beneden banen.

Dus ik ben onderaan begonnen en vond de onderkant van de radiator onder de eerste kuip. Ik realiseerde me ook dat de bodemplaat (die ik wil wrappen) in de bumper is geduwd en niet vanuit deze hoek verwijderbaar is (hele bumper moet verwijderd worden).

Van bovenaf, na het verwijderen van de ram-inlaatslang, die door de radiatorsteun gaat (goede zet Kia). Sorry, ik had geen zin om foto's te maken, er zitten meer carrosserieschroeven op elk paneel dan wat ik ooit heb gezien. Je hebt genoeg ruimte om de grillebescherming erin te krijgen en JB weld te plaatsen en vast te houden. Ik kon mijn hand van bovenaf door de onderste grille (vanuit de motorruimte) steken.

Ik wacht nog steeds op de aankomst van mijn gaas 😅. Ik wilde eigenlijk het embleem/de grille eraf halen. Onderweg veel ontdekt.

Je hebt voldoende ruimte om de grillebeschermer erin te krijgen en JB weld te plaatsen en vast te houden. Ik kon mijn hand door de onderste grille (vanuit de motorruimte) van bovenaf steken.
Mijn Elan heeft vierkant gaas op de locaties die je wilt installeren, en de handleiding noemt Sikaflex om ze op hun plaats te houden.

120397

120398

Goed werk. Van die foto's is het nog steeds moeilijk te zien of je voor te stellen hoe er ruimte is om naar de radiator te reiken.
Waskorf alleen maar om het van de grond te houden trouwens.

120400
Als mijn gaas aankomt, krijg ik betere foto's, maar recht achter de bovenste grill erdoorheen. Veel plezier ermee om daar te komen. Er waren ongeveer 765 carrosserieschroeven (22 daadwerkelijk) om te komen waar ik was. De bovenste carrosserietrim houdt alles prima op zijn plaats. Omdat ik op mijn gaas wacht, heb ik alle schroeven eruit gelaten, omdat ze ook vastgeklikt zitten, dus ik hoef het niet allemaal opnieuw te doen.

View attachment 120399
Oh ja; je kunt het embleem aan de voorkant er daadwerkelijk uithalen terwijl je daar bent. Het is geschroefd en vastgeklikt.
Het is interessant om te zien wat er over- en ondermaats is gebouwd op een Kia. .... Misschien hebben ze al die bevestigingsmiddelen nodig om de voorkant te helpen het gewicht van de zware motorkap op te vangen, aangezien ze niet de moeite hebben genomen om motorkapsteunen toe te voegen:rolleyes::unsure:

Ik denk dat het de demontage waard was. Ik haat het dat het met tie-wraps moest. Als ik ooit gemotiveerd genoeg ben om de hele voorbumper te verwijderen, zal ik aanpassingen maken. Ik ben vergeten er twee te bestellen... en door de manier waarop ik ze heb gesneden, had ik uiteindelijk veel afval. De onderste grille moet worden verdeeld en je moet hem snijden zoals de groene rechthoeken hieronder, dan heb je de hele lengte voor de bovenste en waarschijnlijk de middelste kleine grille. Snijd niet zoals ik deed (rood hieronder) en je hebt maar één bestelling nodig.

Ik vind dat het de demontage waard was. Ik haat het dat het met tie-wraps moest. Als ik ooit gemotiveerd genoeg ben om de hele voorbumper te verwijderen, zal ik aanpassingen maken. Ik ben vergeten er twee te bestellen... en door de manier waarop ik ze heb geknipt, had ik veel afval. De onderste grille moet worden verdeeld en je moet hem knippen zoals de groene rechthoeken hieronder, dan heb je de hele lengte voor de bovenste en waarschijnlijk de middelste kleine grille. Knip niet zoals ik deed (rood hieronder) en je hebt maar één bestelling nodig.

View attachment 120437

View attachment 120438

View attachment 120439
Ziet er netjes uit. Ik heb binnenkort zwarte draad, dus ik zal weer foto's plaatsen.

Ik heb het gedaan. Het probleem is het bevestigen van de draad. Ik kan de hoes erdoorheen krijgen, maar als ik de draden vooraf bevestig, kan deze niet meer correct manoeuvreren. Veel succes voor degene die het doet. Maar ik moest het vandaag doen in de vochtigheid en hitte van Zuid-Alabama en ik wilde mezelf niet vermoorden. Ik vond zwarte draad op Amazon die ik ga bestellen, dat zou veel moeten helpen
Bevestig de draad voordat je hem door de plaat voert. Zelfs met de bovenste toegang die ik had, moest ik ze nog uitlijnen, onbevestigde ritssluitingen erdoorheen steken en ze eruit trekken en de ritssluitingen voorbereiden waar ze naartoe gaan.

Ik vind dat het de demontage waard was. Ik haat het dat het met tie-wraps moest. Als ik ooit gemotiveerd genoeg ben om de hele voorbumper te verwijderen, zal ik aanpassingen maken. Ik vergat er twee te bestellen... en door de manier waarop ik ze knipte, had ik veel afval. De onderste grille moet in secties worden verdeeld en je moet hem knippen zoals de groene rechthoeken hieronder, dan heb je de hele lengte voor de bovenste en waarschijnlijk de middelste kleine grille. Knip niet zoals ik deed (rood hieronder) en je hebt maar één bestelling nodig.

View attachment 120437

View attachment 120438

View attachment 120439
Ja! Ga ik ook bij de mijne doen. Twee vliegen in één klap; oh wacht... nou ja, houd de stenen in ieder geval uit de radiator. De andere vogel waar ik naar verwijs, verbergt de visuele ongelijkheid tussen de intercooler en de radiator. Goed gedaan!

Negeer de draadkleur, dat is alles wat ik op dit moment had. Met zwarte draad ziet dit er beter uit. Er zijn een paar kleine openingen, maar niets waar een steen doorheen kan. Als je de afmetingen perfect zou willen opmeten en dan een machine zou gebruiken om het gaas te snijden, zou het iets beter kunnen passen. Maar voor een eerste oplossing waar we naar op zoek zijn, hier is het dan. Gedachten?

View attachment 120391
120589

Eerlijk gezegd, ik heb deze echt niet nodig. Het kan natuurlijk gebeuren, maar het is super zeldzaam. Ieder zijn eigen ding, maar deze grillbeschermers worden ofwel vooraan gemonteerd en zien eruit als rommel. Of monteer ze van achteren... wat meer werk is en er beter uit zal zien, maar nu heb je een plek gecreëerd om bladeren en andere kleine rommel op te vangen die van de weg wordt opgeworpen.

Dat gezegd hebbende, mijn vrouw heeft een 2019 Kona met meer dan 50.000 mijl op de teller en de grill is ook open, maar ik heb nog nooit een probleem gehad. Heb de voorruit een keer moeten vervangen en heb twee steenslagbeschadigingen laten vullen, maar nooit een probleem met iets anders van een steen/rots.

120590

View attachment 120589

Eerlijk gezegd, ik heb er echt geen behoefte aan. Het kan natuurlijk gebeuren, maar het is super zeldzaam. Ieder zijn eigen ding, maar deze grillbeschermers worden ofwel vooraan gemonteerd en zien eruit als troep. Of monteer ze van achteren... wat meer werk is en er beter uit zal zien, maar nu heb je een plek gecreëerd om bladeren en andere kleine rommel op te vangen die van de weg wordt opgeworpen.

Dat gezegd hebbende, mijn vrouw heeft een Kona uit 2019 met meer dan 50.000 mijl op de teller en de grill is ook open, maar ik heb nog nooit een probleem gehad. Heb de voorruit een keer moeten vervangen en heb twee steenslagbeschadigingen laten vullen, maar nooit een probleem gehad met iets anders door een steen/rots.

View attachment 120590
Heeft u toevallig de originele post gelezen? $1.000 niet onder garantie. Aanpassen, overwinnen…

Kia/Hyundai weet wat ze doen.

41 - 60 of 89 Posts