Kia Forum banner
161 - 180 of 431 Posts
Was dat Canada of de VS? 6 maanden....WOW......het heeft te maken met leverings tekorten en lange wachtlijsten voor nieuwe voertuigen die voorrang hebben bij de productie/assemblage.....

We hebben eindelijk de terugkoop van onze 2021 Sorento afgerond, de transmissie faalde bij 6000. Het hele proces duurde 6 maanden, het voertuig stond 3 maanden bij de dealer te wachten op vervanging van de transmissie. Toen duurde het nog eens 3 maanden om de terugkoop af te ronden, dit was zonder advocaat, maar we kregen 100% vergoeding. Kia heeft zonder twijfel de slechtste klantenservice van alle bedrijven in welke branche dan ook waar ik ooit mee te maken heb gehad. Ik zal nooit meer zaken doen met Kia/Hyundai, waardeloze voertuigen met vreselijke klantenservice.

Heb je de wet op citroenwetgeving voor jouw staat gevolgd of heb je het gewoon zelf met corporate Kia geregeld? We leasen ook, dus ik weet niet zeker hoe dat van invloed is op een retour/terugkoop.

Was dat Canada of de VS? 6 maanden....WOW......het heeft te maken met leverings tekorten en lange wachtlijsten voor nieuwe voertuigen die prioriteit hebben bij de productie/assemblage.....
[/QUOTE
Dat en de enorme hoeveelheid transmissiefouten die ze hebben. Zowel Sorento als Telluride hebben een zeer grote kans op falen, dit komt van de servicemanager bij Kia.
NC USA

Ben je via de lemon law voor jouw staat gegaan of heb je het gewoon zelf met corporate Kia geregeld? We leasen ook, dus ik weet niet zeker hoe dat van invloed is op een retour/terugkoop.
NC lemon law, die alleen geldt voor de oorspronkelijke eigenaar van gloednieuwe voertuigen.

Discussion starter · #168 ·
We hebben eindelijk de terugkoop van onze 2021 Sorento afgerond, de transmissie faalde bij 6000. Het hele proces duurde 6 maanden, het voertuig stond 3 maanden bij de dealer te wachten op vervanging van de transmissie. Toen duurde het nog eens 3 maanden om de terugkoop af te ronden, dit was zonder advocaat, maar we kregen 100% vergoeding. Kia heeft zonder twijfel de slechtste klantenservice van alle bedrijven in welke branche dan ook waarmee ik ooit te maken heb gehad. Ik zal nooit meer zaken doen met Kia/Hyundai, waardeloze voertuigen met vreselijke klantenservice.
Wow! Ik ben eerlijk gezegd verbaasd dat ze je hebben geantwoord. Ze reageerden nauwelijks op onze advocaat. Ze reageerden op 1 op de 5 e-mails/telefoontjes die werden verzonden. Hoewel we de Sorento geweldig vonden voor de korte tijd dat we erin reden, zullen we ook nooit meer met Kia zaken doen.

Ik moet een beslissing nemen met een 22 Sorento waar ik wat inzicht/hulp bij kan gebruiken.

Mijn 2021 Sorento SX Prestige X-line transmissie faalde bij 10400 mijl. Kortom, een claim ingediend wegens verborgen gebreken tegen hen.

Uit een "goodwill", een terugkoop en een vervangingsaanbod koos ik voor vervanging en ze zijn bezig met het verkrijgen van een. De reden is dat ik een 22 krijg omdat er geen 21's meer zijn die een paar upgrades hebben. Plus ik kan mijn kilometerstand resetten (nu 11.600) en ik betaal in feite al voor mijn toekomstige voertuig. Ze wisselen gewoon het VIN-nummer in mijn lening die ik nu op 47 maanden heb staan, van 60.

Ook heb ik vorig april slechts $48.614 OTD betaald (7% belasting, alle kosten en wat extra's inbegrepen). Op dit moment zijn de geadverteerde prijzen in mijn buurt $53.200 (zonder belastingen en kosten).

De vraag is dus, als ik hem eenmaal heb, vertrouw ik hem dan (2022-model) en houd ik hem? Of verkoop ik hem praktisch nieuw?

Ik zou er geld mee moeten kunnen verdienen, aangezien ik alleen van voertuig wissel en betaald heb wat ik ervoor betaald heb en gewoon een Palisade of Telluride krijg die niet dezelfde transmissie heeft.

‘21 SX AWD ~18k mijl. Alles was goed tot afgelopen weekend. Ik reed van Atlanta naar NE Ohio en al mijn veiligheidssystemen functioneerden niet meer, waardoor de auto in de noodloop ging. Ik stopte en zette de auto uit en weer aan en het verdween, voor 3 mijl… het ging door voor ongeveer 8 cycli van de motor (8 keer stoppen en starten), maar ik was meer dan 600 mijl van huis en dit was vervelend. Tijdens de derde cyclus nam ik de tijd om AL mijn rijsensoren te wissen en schakelde ik alles uit wat ik kon in de instellingenmenu's.

DIT WAS NIET DOOR MIJN VIEZE CAMERA AAN DE VOORZIJDE! Zoals gezegd, ik heb ze allemaal schoongemaakt en mijn auto was alleen stoffig omdat ik net een uur voordat ik de snelweg op ging de auto had gewassen. Bovendien bewijst het feit dat het na de achtste cyclus verdween dat het geen vuile camera was, anders zou het niet zijn gestopt.

Ik heb foto's en video's gemaakt voor de dealer, maar ik weet al dat ze het probleem niet zullen kunnen reproduceren. Ik ga de foto's/video's per e-mail naar mijn servicemedewerker sturen ter referentie.

Dat en de enorme hoeveelheid transmissiefouten die ze hebben. Zowel Sorento als Telluride hebben een zeer grote kans op storing, dit is van de servicemanager bij Kia.
De Sorento en Telluride hebben niets gemeen behalve het embleem op de grille. De motor en transmissie zijn beide compleet verschillend.

Mijn advies is om willekeurige forumleden geen advies te vragen dat alleen op jou van toepassing is. Je kunt geluk hebben met vragen over het verwisselen van olie en dergelijke, maar jouw situatie is wat unieker en ingewikkelder.

Maar voor willekeurig advies. Houd de nieuwe auto. Tenzij je een andere auto wilt. Verkoop hem dan.

Mijn advies is om willekeurige forumleden geen advies te vragen dat alleen op jou van toepassing is. Je kunt geluk hebben met vragen over het verversen van olie en dergelijke, maar jouw situatie is wat unieker en ingewikkelder.

Maar, voor willekeurig advies. Houd de nieuwe auto. Tenzij je een andere auto wilt. Verkoop hem dan.
Ik probeer gewoon een idee te krijgen of de 2022's ook problemen hebben, dat is alles. Ik ken niemand die er een bezit, vandaar dat ik een forum vraag van eigenaren van 22' Sorento's (dan niet echt te willekeurig) die me misschien inzicht kunnen geven in de vraag of er nog steeds storingen optreden. Ik zie dat je een 21 hebt, dus je maakt sowieso geen deel uit van het publiek dat ik probeer te peilen. Bedankt dat je hebt geprobeerd behulpzaam te zijn, denk ik, maar ik besef wel wie mijn publiek hier is.

Dus nogmaals, zijn er 22' eigenaren met transmissiefouten of heeft iemand al 10-15k+ mijl op hun 22' zonder problemen gehaald? Bedankt

Weet niet zeker... Een stel gebruikers die geen '22 hebben, reageren.
Ik heb een 2021 Sorento met 9k mijl: nog geen grote problemen. Ik heb wel een aantal van dezelfde problemen (opwellen, schokken) als anderen, het kost wat tijd om eraan te wennen, maar ik hoop dat er geen grote storing zal zijn. Terloops, voor alle slechte pers die Nissan CVT's krijgen, ik heb sinds 2007 drie verschillende Nissans gehad en nooit een transmissieprobleem gehad; werkte altijd en een uitstekende kilometerstand. Het is gewoon de loterij.....
2021 Sorento SX met de 2.5 liter turbo. 16.000 mijl en geen problemen. Geen transmissieproblemen. Ik ben dol op de auto. Geen probleem om door de droger van de wasstraat te gaan, zoals hierboven besproken. Ik vind de auto erg responsief. Gekocht in maart 2021
2021 - Ik moet ongevoelig of erg gelukkig zijn, want ik heb helemaal geen problemen gehad met mijn transmissie. Behalve dat hij heel snel schakelt, gedraagt hij zich net als een automatische transmissie.
Laten we de vraag in gedachten houden - mensen die praktische ervaring hebben met de 2022.

Kan iemand bevestigen of de 2022 transmissie en TCM hetzelfde zijn als zijn voorganger?

Ik heb net mijn DCT laten repareren in een 2021 Sorrento SX. Van de adviseur lijkt het vrij gebruikelijk te zijn bij zowel de 21- als de 22-modellen. De auto verloor vermogen bij lage toeren of startte niet opnieuw als de start/stop was ingeschakeld. Ik bracht hem naar de dealer en het duurde 26 dagen om het probleem op te lossen vanwege een backorder van onderdelen en het bestellen van een nieuwe koppeling. Goed nieuws is dat ik de hele tijd een huurauto kreeg, dus ik heb in maart 3.000 mijl gereden in iets dat niet mijn auto was.

Ik heb net mijn DCT laten repareren. De auto verloor vermogen bij lage toeren of startte niet opnieuw als de start/stop was ingeschakeld. Ik bracht hem naar de dealer en het duurde 26 dagen om het probleem op te lossen vanwege een backorder van onderdelen en het bestellen van een nieuwe koppeling. Goed nieuws is dat ze me de hele tijd een huurauto gaven, dus ik heb in maart 3.000 mijl gereden in iets dat niet mijn auto was.
Hoe is dat gerelateerd aan deze thread?

Ik heb een Sorento uit 2021 met 9.000 mijl: nog geen grote problemen. Ik heb wel een aantal van dezelfde problemen (schokken, schudden) als anderen, het kost wat gewenning, maar ik hoop dat er geen grote storing zal optreden. Overigens, ondanks alle slechte pers die Nissan CVT's krijgen, heb ik sinds 2007 drie verschillende Nissans gehad en nooit een transmissieprobleem gehad; werkte altijd en uitstekende kilometerstand. Het is gewoon een kwestie van geluk.....
Dit lijken enkele van de problemen te zijn die ik had en toen ging de koppeling kapot. Ik raad aan om ermee naar de dealer te gaan, aangezien het onder garantie valt.

161 - 180 of 431 Posts