Kia Forum banner

Probleem met achteruitrijcamera

4 reading
10K views 18 replies 3 participants last post by  sgmartin180  
#1 ·
Wilde even kijken of iemand anders dit ook heeft gezien. Heb een 2024 Kia Sportage Prestige en dit is nu al twee keer gebeurd. Heb de auto nu bijna een jaar en heb er ongeveer 12.000 mijl mee gereden.

Zet de auto in de achteruit en de achteruitrijcamera verschijnt niet op het scherm. Dus zet ik de auto terug in de parkeerstand en probeer het opnieuw. Lukt niet. Wat ik heb ontdekt is dat ik de auto moet uitzetten en de deur moet openen en dan opnieuw moet starten.

#2 ·
Meer problemen hiermee. Ik ben hier nu twee keer mee naar de dealer geweest en heb hem daar laten overnachten zodat ze het kunnen zien falen. Ik heb ook videobewijs geleverd waaruit blijkt dat niet alleen de achteruitrijcamera niet aangaat, maar dat ook het indrukken van de knop op de console voor de camera aan de voorkant niet werkt. Twee keer al heeft de dealer me verteld dat ze het probleem niet kunnen reproduceren en geen zaak bij Kia kunnen openen om eraan te werken. Elke keer als ik hem ophaal, werkt hij ongeveer 2 dagen en dan begint het weer. Zo frustrerend.

#5 ·
Heb je geprobeerd het mediasysteem te resetten? Kleine pinhole-knop aan de linkerkant onder de volumeknop.
Dat werkte niet, maar bedankt voor de suggestie. Daarna heb ik een volledige reset gedaan en alle instellingen opnieuw bekeken. Grappig genoeg heeft de auto maar 2-3 uur in mijn garage gestaan en werkten de camera's niet.

We zullen zien of de volledige reset heeft geholpen.

#4 ·
Nee, maar ik probeer alles een keer.

Afspraak gemaakt bij de dealer voor vandaag. De auto gisteravond weggebracht zodat hij de hele nacht buiten kon staan. Het was vanmorgen 18 graden toen ik naar de dealer ging om hem in te checken. De servicemedewerker bracht zelfs een van de technici mee om te observeren. Camera werkte de eerste keer:mad:.

#6 ·
Misschien ook een handmatige USB-media-systeemupdate proberen?:

Navigatie Updater | Officiële Kia Navigatie Update Website

Het werkt veel meer bij dan alleen de kaarten. Vrijwel alle software die in die middelste console draait. Anderen hadden geluk toen de temperatuursensoren in de cabine, enz. niet correct werkten.

Als dat niet werkt, moet het wel hardware gerelateerd zijn?

#8 ·
Misschien ook een handmatige USB-media-systeemupdate proberen?:

Navigation Updater | Officiële Kia Navigatie Update Website

Het werkt veel meer bij dan alleen de kaarten. Vrijwel alle software die in die middelste console draait. Anderen hadden geluk toen de temperatuursensoren in de cabine, enz. niet correct werkten.

Als dat niet werkt, moet het wel hardware gerelateerd zijn?
Deze update gedownload, maar aangezien mijn voertuig al op deze versie staat, kon ik geen andere update forceren. Dacht dat een refresh misschien zou helpen.

Nog iets anders gevonden dat misschien toevallig is. Nadat ik de systeemreset had uitgevoerd, waren er een paar wijzigingen die ik miste, dus drukte ik op de Setup-knop en vervolgens op Voertuig.
Ik ontving een pop-upbericht met de tekst: "Voertuigvermogen moet aan staan om deze functie te gebruiken"

Het voertuig reed en stond in de parkeerstand.

#7 ·
Ik heb beide resets gedaan. De eerste was de genoemde reset met de pinhole-knop. De tweede was een reset naar de fabrieksinstellingen. Beide hadden geen effect. Ik ga een logboek bijhouden van wanneer dit gebeurt. Ik ben het ermee eens dat het waarschijnlijker een hardwareprobleem is, maar Kia daarvan overtuigen is het probleem.

#19 ·
Heeft u dit probleem opgelost? Ik heb nu precies hetzelfde probleem met mijn 2023 Kia Sorento
Goed nieuws, denk ik. De dealer kon het probleem eindelijk waarnemen. Moest wachten tot de nachttemperaturen niet onder de 40 graden daalden. Ze hebben vastgesteld dat ze de hele head unit gaan vervangen. Interessant weetje: toen ik dit voertuig oorspronkelijk bij de dealer bekeek, kwam het van de vrachtwagen met een probleem met de achteruitrijcamera en na 2 weken zeggen ze dat ze de head unit hebben vervangen. Ik herinner me niet dat het 2 weken duurde om een nieuwe te krijgen, maar met de huidige stand van zaken, en niet zeker wetende waar het onderdeel vandaan komt, zeggen ze 2 weken. Zodra ze het onderdeel hebben, zeggen ze dat ze de nieuwe en de oude naar Californië moeten verzenden om de kilometerstand van mijn auto van ~17.000 km af te handelen. Ze geven me een auto om in te rijden, maar ik geloof dat deze dealer maar ongeveer 8 auto's heeft voor klanten om in te rijden.

#10 ·
Nee, dat heb ik niet. Ik ben een ander probleem tegengekomen dat samenvalt met de niet-werkende camera's. Ik kwam dit per ongeluk tegen nadat ik een volledige software-reset had gedaan en alles opnieuw moest configureren. Er was iets dat ik over het hoofd had gezien bij de configuratie en toen ik op de Setup-knop op het dashboard drukte en naar Voertuig ging, kreeg ik de volgende foutmelding. De auto reed, dus deze foutmelding laat zien dat er iets mis is. Wanneer de achteruitrij-/vooruitcamera's beginnen te werken, kan ik naar de voertuiginstellingen gaan.

#12 ·
Hallo, ik kom net van de dealer. Ze beweerden dat het een zekering was die was doorgebrand en die de camera en de schakelaars voor verwarming en koeling aanstuurt. Dus voor de mensen die aan hun eigen auto's werken, controleer je zekeringkast. Opmerking De dealer vertelde me ook dat de zekering was doorgebrand omdat ik aftermarket voetenruimteverlichting had die ik via usb had aangesloten. “Nou, ik had deze lampen bijna een jaar zonder problemen geïnstalleerd. Vond het een beetje vreemd dat het veel later gebeurde.” Desalniettemin zou ik eerst de zekeringen controleren. Ik hoop dat het helpt.

#15 ·
En trouwens - ik heb hem meerdere keren naar de dealer gebracht en hem daar 's nachts op hun terrein laten staan. Het lijkt altijd te werken als de technicus de auto gaat halen. Eén ding dat ik onlangs heb opgemerkt. We hebben deze week een echte koudegolf gehad. Ik heb de storingen van de camera gevolgd en die is bijna 12 dagen achter elkaar uitgevallen, beginnend op 21 december. De auto staat in mijn garage, die niet verwarmd is. Als de temperatuur 's nachts ergens tussen de 45 en 55 graden Fahrenheit ligt, valt de camera 's ochtends vroeg uit. Maar de laatste tijd zijn de buitentemperaturen gedaald tot bijna nul, dus de garagetemperatuur lag in de lage tot midden 30 graden. De camera heeft elke ochtend gewerkt.

#16 ·
Man, het spijt me dat te horen. Je probleem klinkt heel uniek. Kijk, ik hou veel van KIa; dit is mijn 6e Kia. Ik heb echter al andere problemen gehad met dit voertuig al na 1200 mijl. Ik heb een citroengeval aangespannen en onlangs gewonnen. Alleen al de manier waarop Kia het aanpakte (Corporatie) was erg langdradig en frustrerend. De dealers zijn slechts de tussenpersonen. Het heeft geen zin om met hen te vechten. Dus ik ga eindelijk afscheid van ze nemen; Ik ben niet van plan om een tijdje een KIA te bezitten.

Dat gezegd hebbende, heb je misschien een zaak als je al je documentatie in je bezit hebt (servicereceipten) en je auto nieuw is (ik denk minder dan 2 jaar) als je die route wilt volgen. Auto's zijn belangrijk voor mensen, en ik hou van mijn auto, maar de frustratie was te groot.

#17 ·
Ik heb mijn zaak gedocumenteerd en de serviceafdeling van de dealer zegt dat, ongeacht hoeveel videobewijs ik heb, de Kia Tech Line geen zaak zal openen totdat de serviceafdeling het kan laten falen. Het lijkt altijd te falen als het ergens rond de 40 graden of hoger is in mijn garage. Het weer hier is behoorlijk koud geweest en als het buiten staat als het 35 graden of kouder is, werkt de camera elke keer. Ik heb dit onder hun aandacht gebracht en de servicemedewerker zei sorry, ze kunnen het voertuig niet binnen laten. Ze beweren geen ruimte te hebben. Hun advies: wacht tot het weer warmer wordt. Ik heb een zaak geopend bij de klantenservice van Kia, maar ze kunnen niets doen. Er lijkt geen plek te zijn om dit probleem te escaleren. Ik vind het voertuig erg leuk. Ik heb het iets meer dan een jaar en heb er ~14.000 mijl mee gereden.

#18 ·
Ik heb mijn zaak gedocumenteerd en de serviceafdeling van de dealer zegt dat, ongeacht hoeveel videobewijs ik heb, de Kia Tech Line geen zaak zal openen totdat de serviceafdeling het kan laten falen. Het lijkt altijd te falen als het ergens rond de 40 graden of hoger is in mijn garage. Het weer hier is behoorlijk koud geweest en als het buiten staat als het 35 graden of kouder is, werkt de camera elke keer. Ik heb dit onder hun aandacht gebracht en de servicemedewerker zei sorry, ze kunnen het voertuig niet binnen laten. Ze beweren geen ruimte te hebben. Hun advies, wacht tot het weer warmer wordt. Ik heb een zaak geopend bij de Kia Customer Service, maar ze kunnen niets doen. Er lijkt geen plek te zijn om dit probleem te escaleren. Ik ben echt dol op het voertuig. Ik heb het iets meer dan een jaar en heb ~14k mijl erop staan.

:mad:
Ik stel voor om met een advocaat te praten en te kijken of er iets gedaan kan worden. Zorg ervoor dat u al uw documentatie organiseert. Er is een mogelijkheid dat u een zaak heeft. Hopelijk kunt u een nieuw model van 2025 krijgen. Ik ben officieel uit mijn Kia-voertuig en ben niet van plan er binnenkort een te hebben, puur vanwege mijn ervaring met KIA Corp. Ik ben ook dol op alles wat Kia doet, behalve hoe ze hun zaken afhandelen nadat ze het voertuig aan u hebben verkocht.