Kia Forum banner
Status
Not open for further replies.

Toegang tot de externe versterker

62K views 9 replies 9 participants last post by  Highbeamz  
#1 ·
Weet iemand of er handleidingen zijn over hoe je bij de externe versterker achterin komt? De KIA tech-site heeft misschien iets, hoewel ik het niet zag toen ik keek.

In een epische mislukking van mijn kant heb ik de oem-hoofdeenheid verwijderd (deed dit voorzichtig en zonder zonlicht - 2 uur werk in totaal) om me te realiseren dat de luidsprekerdraden die ik moet splitsen zich achterin bevinden, in de buurt van de versterker.

Ik kan het waarschijnlijk wel redden, maar een handleiding zou handig zijn, ik ben ERMEE GEDAAN om extra werk te doen omdat ik niet voorbereid ben!

#3 ·
Voor zover ik weet, verbindt de head unit via spdif met de versterker. De versterker bevindt zich naast de subwoofer.
De versterker voedt dan alle luidsprekers van daaruit.
Als je de head unit vervangt, moet je waarschijnlijk ook de versterker vervangen.
Oeps - laat me het verduidelijken. Ik vervang de head unit niet. Ik voeg een versterker en subwoofer toe (die erbij zit is niet genoeg voor mijn smaak - wil geen ghetto blast, gewoon een betere balans in het geluid). Om dit te doen hoef ik alleen maar in de luidsprekerdraden te splitsen, die zich achterin de versterker bevinden. Ik weet eigenlijk waar de versterker zich bevindt, alleen niet hoe ik er het efficiëntst bij kan komen.

#4 ·
Om efficiënt bij de versterker te komen, moet u het binnenpaneel van de passagierszijde van de laadruimte verwijderen. Dit is heel eenvoudig (een paar bevestigingsmiddelen en verschillende paneelclips). Zorg er wel voor dat u de veiligheidsgordel achterin de passagiersstoel verwijdert en de stoel neerklapt.
U kunt het paneel ver genoeg opzij bewegen om aan uw versterker te werken.

#5 ·
Ik heb ook een versterker & een nieuwe subwoofer toegevoegd naast die de auto al heeft. Het was een beetje lastig omdat het signaal naar de nieuwe versterker ,,genomen" moest worden van het contact, niet van de versterker van de auto.

Het spijt me voor mijn spelling....ik probeer zo goed mogelijk te praten, maar ik ben er zeker van dat je het begrijpt.

Eén ding echter....ik heb er nu spijt van dat ik de stekker van de subwoofer van de auto niet heb verwijderd, want nu, na het toevoegen van mijn 400 watt RMS sub, lijkt de subwoofer van de auto helemaal niet meer te werken en als ik de speakers maximaal zet (momenteel op positie 19-23 van het volume) ben ik bang dat er iets met de subwoofer van de auto gebeurt....omdat ik hem niet voel...hoe sterk hij is.

Dat gezegd hebbende....wens ik jullie allemaal veel succes.

PS: de klus was heel gemakkelijk te doen, gewoon plastic uit de kofferbak en aan de passagierszijwand in de kofferbak verwijderen.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.