Kia Forum banner

sweetangelfaith20001 - 2007 Kia Sorento EX

211 views 3 replies 2 participants last post by  nstoolman1  
#1 ·
Hallo allemaal! Ik ben nieuw op deze site en ben erg enthousiast dat ik hem heb gevonden en hoop dat iemand me kan helpen! Ik ben niet alleen volledig de kluts kwijt over mechanische problemen, ik ben ook een vrouw met alleen ervaring in het verwisselen van banden! lol Mijn 07 kia sorento EX is heet geworden, is nu 3 keer naar de garage geweest - in principe de radiator, het overloopvat, alle radiatorslangen en klemmen, enz. vervangen. De thermostaat en pakking zijn nu vervangen en de koelvloeistof is bijgevuld, maar hij wordt nog steeds heet?? Ik heb nu meer uitgegeven aan reparaties dan waarvoor ik hem heb gekocht... dus suggesties/ideeën alsjeblieft?? Ook gaat de radiateurventilator nu niet meer aan...

#4 ·
Hoewel een probleem, mag de ventilator die niet op snelheid komt geen oververhitting veroorzaken. Er is voldoende luchtstroom over de radiator om deze koel te houden. Dat gezegd hebbende, is bij zoveel kilometers de waterpomp al vervangen? Ik ben niet bekend genoeg met de 3.8, maar met de 3.5 2003 Sorie adviseerden ze de waterpomp te vervangen bij de distributieriem- en bougiewissel. Als de garage die het vorige werk heeft uitgevoerd het niet kan achterhalen, is het tijd voor een nieuwe garage.