Kia Forum banner

1 - 8 of 8 Posts

·
Registered
3 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Hi all

Just bought a 2003 Kia Carnival II 2.5 V6. We had some problems with the car dealer but felt really good about the buy... for about 1 hours dive. Then the "check engine" light lit up. The mechanic has changed plugs and wires but still no change.

But enough about that. I am still hopeful of becoming a happy Kia owner. I am really looking forward to the summer (it's winter in sweden), to take it out for a vacation trip. Throw a matress in the back and sleep in it all the way.

Glad to have joined you all and hope to be able to share with you my experience.

Cheers

·
Registered
19 Posts
Hej Pettson!
Även jag nybliven ägare till en Carnival. En diesel dock, men vi har samma förväntan inför sommaren. Vi planerar att ta den på en långtur till Danmark.
Hämtade den från 9000 mila service idag.
Ha det gott!
Kalle

·
Registered
3 Posts
Discussion Starter · #5 ·
Tjena Typro

Hoppas ni har mindre problem med er. Jag börjar bli jättetrött på att behöva åka in och ut med bilen till verkstan.

Danmark i carnivalen låter inte helt fel! :)
Jag skulle vilja installera ett extra batteri i bilenför att kunna driva typ kylskåp, tv, laptop osv. Man vill ju gärna inte bränna bilens enda batteri på sånt liksom. Men det blir nog problem med att få plats.

Hade!

·
Registered
19 Posts
Vi har bara haft den i drygt en vecka och hittills verkar allt OK. Värmen kunde vara lite snabbare men när den väl kommer är den OK. Hoppas på att det mesta av introduktionstrassel är överståndet i och med att det är en -01'a.
annars gillar jag dieseln. Tror inte jag har kört en bil som har ett bättre vrid! Kanon att dra med. Danmark tror jag blir en hit. Vi har rest mycket men aldrig varit i Danmark mer än på genomresa. att se landet ska bli spännande. Det blir väl Legoland och Skagen så får vi se vad mer.
Må väl!

Kalle

·
Registered
3 Posts
Discussion Starter · #8 ·
Jag tycker också det är trist att värmen tar sån tid. Motorn tar uppemot 2 mil att bli varm. Vi har ingen dragkrok men om vi skulle montera så skulle den inte ha några problem alls dra ett släp, den är otroligt stark. :)

1 - 8 of 8 Posts