Kia Forum banner

Navigatie-update mei 2023 duurt belachelijk lang

Tags
nav
1 reading
31K views 5 replies 6 participants last post by  Ianc2021  
#1 ·
Het duurde meer dan 40 minuten om de updatebestanden naar de USB-drive te downloaden... Toen ik hem in de auto stak, doorliep hij een eerste updatecyclus in ongeveer 10 minuten voordat de update opnieuw werd opgestart, en nu zit hij al bijna een uur vast op ongeveer 10% van de update. Wist iemand wat er zou gebeuren als ik de USB-drive er gewoon uit zou trekken?

#3 ·
Het duurde meer dan 40 minuten om de updatebestanden naar de USB-drive te downloaden... Toen ik hem in de auto stak, doorliep hij een eerste updatecyclus in ongeveer 10 minuten voordat de update opnieuw werd opgestart, en nu zit hij al bijna een uur vast op ongeveer 10% van de update. Wist iemand wat er zou gebeuren als ik de USB-drive er gewoon uittrek?
Haal hem er niet uit, dat kan grote problemen veroorzaken. Zo lang kan het duren. Gelukkig kun je verdergaan met de ontsteking uit als je geen tijd meer hebt.

#4 · (Edited)
Voor een 2023 Sportage EX is de hele update ongeveer 38 GB groot, dus het proces duurt even.

Eerste poging: ik downloadde rechtstreeks naar een thumbdrive en kreeg een foutmelding tijdens het updaten van het systeem van de auto (oeps!).

Bij mijn volgende poging besloot ik om eerst de update naar een harde schijf te downloaden (duurde ongeveer 18 minuten); daarna de Navigation Updater-app bestanden laten kopiëren naar een USB-thumbdrive (duurde ongeveer 30 minuten).

De thumbdrive in de auto gestoken. Met de auto aan, voerde ik de update uit, die soepel verliep. De eerste update doorliep verschillende stappen. Een stap om de update voor te bereiden, die ongeveer 10 minuten duurde. Dit werd gevolgd door het updaten van de GPS, wat ongeveer 3 minuten duurde. Vervolgens werd de modem geĂĽpdatet (2 minuten). Ten slotte werd de uCom geĂĽpdatet (wat dat ook is, duurde ongeveer 5 minuten). Deze eerste vier stappen duurden in totaal ongeveer 20 minuten.

Daarna startte het systeem een paar keer opnieuw op, herstelde gegevens en ging vervolgens naar een stap "Updaten..." die aangaf dat de auto kon worden uitgeschakeld. "De update gaat door, zelfs als het voertuig is uitgeschakeld. Tijdens de update zijn alle functies, inclusief de achteruitrijcamera en audio, beperkt." Omdat de statusbalk erg langzaam bewoog, koos ik ervoor om het voertuig uit te schakelen (zoals bruesjoh04 vermeldde). In de hoop dat het vanzelf afloopt.

Een uur later zette ik het voertuig aan om het te controleren en ontdekte dat het ongeveer 20% van de update had voltooid. Ik zal het morgenochtend weer controleren!

Nu, de volgende ochtend... Toen ik het voertuig startte, was de update voltooid. Voor het geval mensen geĂŻnteresseerd zijn, klik hier om te leren wat er wordt geĂĽpdatet.

#5 ·
Ik weet niet zeker hoe lang het downloaden duurde, want ik ben ermee begonnen en ben naar mijn werk gegaan.
Als je de USB-stick erin stopt zoals gezegd, doorloopt hij een installatieproces, misschien worden de .rar-bestanden uitgepakt, daarna worden instellingen opgeslagen...
Ik heb een lange rit gemaakt.... het was met het 1e deel in ongeveer 20 minuten klaar... het 2e deel duurde veel langer en hij startte een paar keer opnieuw op... dus ongeveer een uur of meer voor het hele ding...

Ik ben de menu's nog niet doorgegaan om te zien wat er anders is.... maar van wat de website zei, kan hij me nu vertellen waar opladen mogelijk is... wat me hier niets oplevert... maar misschien over een paar maanden...
Ik heb een 2023 Niro PHEV EX.... kreeg ook de melding om hem in te leveren voor een schermvervanging... dus dat zal ik ook snel doen... 8)

#6 ·
Het duurde meer dan 40 minuten om de updatebestanden naar de USB-drive te downloaden... Toen ik hem in de auto stak, doorliep hij een eerste updatecyclus in ongeveer 10 minuten voordat de update opnieuw werd opgestart, en nu zit hij al bijna een uur vast op ongeveer 10% van de update. Wist iemand wat er zou gebeuren als ik de USB-drive er gewoon uittrek?
Dan wordt het erger, ik probeer het al 3 uur te downloaden, om eerlijk te zijn, ik heb een trage breedband Virgin 256MB, het had in seconden gedownload moeten zijn. Ik haat het om te denken hoe traag het zal gaan als ik het eindelijk in de auto stop.
Nog steeds maar 76%, ik denk erover om mijn polsen door te snijden.