Voor een 2023 Sportage EX is de hele update ongeveer 38 GB groot, dus het proces duurt even.
Eerste poging: ik downloadde rechtstreeks naar een thumbdrive en kreeg een foutmelding tijdens het updaten van het systeem van de auto (oeps!).
Bij mijn volgende poging besloot ik om eerst de update naar een harde schijf te downloaden (duurde ongeveer 18 minuten); daarna de Navigation Updater-app bestanden laten kopiëren naar een USB-thumbdrive (duurde ongeveer 30 minuten).
De thumbdrive in de auto gestoken. Met de auto aan, voerde ik de update uit, die soepel verliep. De eerste update doorliep verschillende stappen. Een stap om de update voor te bereiden, die ongeveer 10 minuten duurde. Dit werd gevolgd door het updaten van de GPS, wat ongeveer 3 minuten duurde. Vervolgens werd de modem geĂĽpdatet (2 minuten). Ten slotte werd de uCom geĂĽpdatet (wat dat ook is, duurde ongeveer 5 minuten). Deze eerste vier stappen duurden in totaal ongeveer 20 minuten.
Daarna startte het systeem een paar keer opnieuw op, herstelde gegevens en ging vervolgens naar een stap "Updaten..." die aangaf dat de auto kon worden uitgeschakeld. "De update gaat door, zelfs als het voertuig is uitgeschakeld. Tijdens de update zijn alle functies, inclusief de achteruitrijcamera en audio, beperkt." Omdat de statusbalk erg langzaam bewoog, koos ik ervoor om het voertuig uit te schakelen (zoals bruesjoh04 vermeldde). In de hoop dat het vanzelf afloopt.
Een uur later zette ik het voertuig aan om het te controleren en ontdekte dat het ongeveer 20% van de update had voltooid. Ik zal het morgenochtend weer controleren!
Nu, de volgende ochtend... Toen ik het voertuig startte, was de update voltooid. Voor het geval mensen geĂŻnteresseerd zijn, klik
hier om te leren wat er wordt geĂĽpdatet.